Thursday 7 June 2012

Novel Review

Assalamualaikum..


HLOVATE.. OMG.. Aku suke sangat dengan novel2 yang die tulis.. Ya ampun.. Kalau bace novel yang die tulis tu, rase macam nak melompat masuk dalam karakter yang di bawak tu.. Novel die memang superb.. Antara novel die yang aku suke bace 7 keturunan 'Tunas", 'aA+bB' n 'Versus'.. Memang best.. Die punye penulisan tu simple je even die ade gune lah bahase2 yang --- ntah lahh.. Kite kene paham2 sendiri.. Novel die tak straight to de point.. Kalau mule2 cerite pun die tak bagi tau sape sebenarnye setiap karakter tu.. Dah bace je, baru tau macam mane watak setiap karakter tu.. Aku bace macam orang gile novel Tunas tu.. Banyak kali ulang2.. Macam dah takde novel lain je nak bace.. Heuheu.. 

Novel die ni bukan macam novel biase yang kebanyakannye ade konflik kat setiap watak.. Novel die penuh pengajaran.. Dari seteruk2 watak, jadi sebaik2 watak.. Haa, macam tu lah.. Kadang2 aku terbayang masuk dalam sinemafotografi die.. Ehh, ade ker?? Tu bukan nye dalam drama atau filem je ke? Hahaha.. Whatever.. Bagi aku, penulis ni menyebarkan dakwah die melalui novel die.. Cewahh.. Memang betul pun, ade jugak lah die selit2 kan hadis dan sumber dari mane die dapat.. Kalau penulis novel cinte yang lain2 mungkin jarang nak masukkan hadis2 gitu kecuali lah penulis dakwah macam Fatimah Syarha ke.. Tu ye lahh.. Macam Hlovate ni, die ade dakwah jugak.. Cinte pun ade jugak.. Tu sebab aku macam nak melompat masuk dalam novel die.. Hehe.. 

ni sume novel Hlovate.. Sume I dah bace tau..

novel ni lain dari yang lain sikit
 
Contengan Jalanan ni pulak cerite pasal anak mude yang macam jauh tak jauh lah jugak dengan Tuhan.. Diorang backpacker ke Australia.. Kat situ lah diorang belajar mengenal agama.. Memang best.. Even cerite dalam sebuah novel je.. Tapi novel ni die aneh sikit dari novel Hlovate yang lain2 sebab setiap cerite tu, muke surat die terbalik.. Aku penah bace dalam train.. Mesti orang ingat aku ni gile sebab bace novel terbalik.. Sedangkan novel die yang lain macam sikit ye..

Okay, sampai sini je pertemuan kite.. Lain hari bertemu lagii.. Daaa..



No comments:

Post a Comment