Sunday 3 June 2012

2 Tahun Sudaaa Rupanya..

Assalamualaikum..

Hehe.. Ape yang 2 tahun nye tu?? Ehemmm... Testing2.. Cume nak cakap yang lesen 'P'=pro kite dah abis 2 tahun dahh.. Hahah.. Bangge kejap.. Kih2.. Tak sangke.. Dalam 2 tahun tu, aku masih tak pro kan diri tu untuk memotong kerete lain dalam keadaan yang ekstrem.. Huhu.. Ala, setakat memotong kat highway tu boleh lah.. Setakat memotong kat jalan yang ade 2 lane tu boleh lah.. Setakat memotong motor kapcai boleh lahh.. Haha.. Masa dalam waktu2 permulaan dapat lesen tu, memang aku ade memotong lori kat jalan kampung.. Bapak cuak.. Cube lah kau bayangkan jalan kampung tu besar mane je.. Lepas dah memotong tu, ape lagi, cepat2 masuk line balik.. Woiii, sekali kene marah dengan bapak aku sebab buat die cuak.. Sebab ape? Sebab aku masuk line cepat sangat.. Nasib baik lori tu tak cium bontot kerete akak aku tuh.. Ye la.. Cuak punye pasal.. Padahal kat depan tak de pun kerete dari arah bertentangan.. *skema*..  Dah la first time bawak Myvi.. Bagi aku time tu, besar jugak lah Myvi tu sebenarnye.. Selalunye bawak keter kancil kocik tu yo.. Haha.. Aku memang tak nak sahut cabaran lah bawak kerete besar2 ni.. Adoii.. Tapiii.... Haaaa.. Sejak akhir2 dah nak abis lesen pro ni, saye bertambah beraninye membawa kerete selain kancil.. Huhu.. Alahhh, setakat kerete persona tu.. Memang lah senang.. Auto pulak tu kann.. Tapi yang aku tak cayenye, aku boleh sudah bawak malam.. Takut jugak lah sebenarnye.. Dari KLIA sampai umah aku bawak.. For the first time bebeh.. Jauh jugak lahh.. Satu rekod telah dicipte or tercipte?? Kalau pasal lesen 'pro', kerete yang ade tampal 'P' cume kerete kancil je.. Yang lain mane ade.. Hehe.. Main bawak je.. lantak kau lah ade 'P' ke tak.. Alhamdulillah la tak de polis atau JPJ yang menahanye.. Kalau tak, mau tergantung tak bertali lah aku punye lesen.. Fuhh.. Lagi satu kerete yang aku tak boleh bawak kat umah aku ni, kerete ayah aku.. Aku pun tak tau mane silapnye kaki aku ni.. Boleh pulak tidak sampai untuk kaki saya memijak di antara 3 pedal yang barada di bawah kakiku.. Huuuuu.. Sampai tu sampai lah cume tak solid.. Cewahh.. Bile aku nak balance kan je clash dengan minyak, maka terjadilah kematian enjin.. So, I decide tak yah lah nak try2 bawak kerete tu.. Annoying tahu! Dasar kaki tak sampai nak salah kan kerete yerr.. Okla, okla.. Tu je nak cerite sebenarnye.. Tak panjang pun kan.. Ye lah.. Blog ni kan sebuah diari.. Cerite je ape2 nak cerite cume diari ni diari general.. 

yang berbahagia,
si pembawa kerete yang pro tak pro lah.. :p


No comments:

Post a Comment