Friday 29 June 2012

DI WAKTU ITU

Assalamualaikum..


Mengimbau kenangan silam.. Hahaha.. Okeyy,straight to the point.. Tetibe rase sebak gile bile dengar zikir Indahnya Iman kat Astro Oasis tiap2 petang.. Sebab bile ingat balik time sekolah asrama dulu, tiap2 petang sebelum masuk Maghrib, kitorang akan berzikir same2.. Time tu tak yah cerite lah, hati ni kemain lagi syahdu dengan air mate mengiringi zikir tuh.. Cewahh.. Biase lah kan.. Orang duk jejauh ngan mak ayah ni.. First time lak tu.. And one more things, time masuk asrama jugak lah yang aku tau nak baca witir lepas solat.. Hehe.. Even, first2 dulu memang tak tau.. Dengar je senior bace.. Bile dah lame2, bende tu terus boleh hafal.. Same jugak dengan zikir2 yang senior suruh bace tu.. Memang kena tulis kat buku note.. And buku note tu mesti kena bawak setiap kali datang surau.. Sape tak bawak, siap lah.. Aku ni selalu je bawak buku note tu.. Tapi tang pen nye, suke je lupe nak bawak.. Hehe.. Aku rase nak masuk asrama balik tuk perbanyakkan amalan2 tu sume.. Aku rase time tu lah dapat munasabahkan diri sikit.. Sebab ade displin diri sikt.. Kalau kat rumah ni, emmm.. Ke laut lah jawabnye.. 


Time tu i'm a junior.. Form 4.. Aku start masuk asrama time form 4.. Rase bersyukur sangat sebab dari situlah aku mule belajar hidup berdikari.. Betul.. Kalau tak, time bile lak nak belajar hidup berdikari.. Dari situlah jugak pandai bawak diri.. Dah pandai naik bas balik rumah.. Hehe.. Time tu mak ayah keje.. Mane dapat lah kau nak kena jemput je.. Malam sikit.. Mule2 memang tak sanggup wei nak terus sekolah kat situ.. Dengan senior nye lagi.. Biase lah tu senior macam mane kan.. Ade je bebudak yang tak tahan duke situ.. Baru minggu orentasi je dah tak tahan.. Nak balik sekolah lame.. Hehehe.. Kelakarlah.. Tapi bagi aku, aku tetap tak nak balik sekolah lame balik sebab malu je nanti.. Cikgu pun dah cakap, kalau  kamu masuk balik sekolah lame, kamu dah tak diterime masuk lagi.. Tak de maknenye de.. Boleh je masuk balik.. Saje la tu nak trick aku.. Aku pun nak jugak cuba keluar dari situ.. Akak aku kate aku je yang tak jauh2 dari mak ayah.. Sebab diorang ade yang dari form 1 dah duduk asrama.. Cume aku je yang setie mengekor dengan mak aku.. Kui3..

Serius, I missed my old life.. Terutame sekolah menengah dulu.. Bukan ape, cume rindu dengan kawan2 sekolah.. Macam2 hal.. Haaa, lagi satu, lagu yang popular time form 4, form 5 lagu Taylor Swift-Love Story, Agnes Monica-Matahariku, Lenka-Trouble Is A Friend.. Hahah.. Ade lagi tapi itu some of the popular laa.. Sekarang ni, bile ingat balik lagu tu, terus teringan zaman sekolah asrama dulu.. Wuwuwu.. Dapat dengar lagu tu pun sebab bawak mp3 kat asrama.. Berani kauuuu bawak ye.. Alah, mp3 tu zaman kegemilangan je.. Tapi aku bersyukur lah sangat sebab kenal gadjet2 ni sume after abis sekolah.. Kalau tak, memang sayang lah nak tinggal kan kat rumah.. 


Zaman myspace pun time tu jugak.. Yang kelakarnye, aku pun, mane ade myspace.. Hujung tahun form 4 kalau tak silap lah, baru aku ade akaun myspace tu.. Tu pun kawan aku yang tolong sign up kan.. Aku mane reti doe nak sign up bende alah tu.. Sedihh.. Lepas tu layan la jugak sikit2.. Kemain excited lagi maaa time ade myspace tu.. Time tu akak aku dah join dah facebook sume tu.. Aku je setie lagi dengan myspace.. Akak aku ade je suruh buat akaun facebook, tapi aku kate tak best la, myspace lagi best.. Facebook untuk orang dewase, tak sesuai.. Bhahaha.. Aku pakai myspace pun tak lame.. Dalam 2 tahun gitu la.. Pastu, awal 2010 baru buat akaun facebook.. Fuhh, tengok.. Umur 18 tahun, baru aku buat akaun facebook.. Tak macam budak sekarang.. Budak sekolah rendah pun dah ade akaun facebook.. Bukan setakat facebook.. Gadjet2 pun dah ade dah haa.. Profittt laaa..


Rasenye, sampai disini saje warkah saye pade kali ini.. Tak tau lah aku ni cerite syok sendiri ke ape.. Entah lahh.. Huhu..


Daa..

No comments:

Post a Comment