Sunday, 18 December 2011

Bye2 Chicken Wing..

Kisah Benar “Bahaya Kepak Ayam Pada Wanita”

sedappppp...


"Pertumbuhan sista(cyst) dalaman. Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing) dengan kerap terutamanya kaum wanita.

Kisah Benar, Seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. Sista yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.

Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah. Ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian. Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya. Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.

Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya, tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tabiat makannya. Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.

Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di leher atau kepak. Ini disebabkan di tempat-tempat ini bahawa kepekatan tertinggi steroid wujud. Steroid ini telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita, ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk pertumbuhan sista yang di dalam rahim. Oleh itu, saya menasihati orang di luar sana untuk melihat diet mereka dan juga mengurangkan kekerapan mereka memakan kepak ayam".

*Huh... Aku dah beribu riban dah makan kepak ayam.. Memang tu je feveret aku kat ayam tu.. Kalau nak makan ayam, mesti nak kepak.. Kalau mak aku baru balik dari kenduri, mesti kepak ayam jugak yang die bawak balik untuk aku.. Camne tu.. Nampaknye lepas ni kene berpantang kepak ayam.. Dah tak boleh langsung makan ikut suke.. Kalau nak makan pun, sekali sekale je.. :(.. Dah la aku kalau makan, mesti kepak ayam je yang aku amik.. Kenapelah tak cucuk kat bontot ayam tu ke.. Tak de lah orang nak makan sangat kot.. Huhuhuh... Rasenye kalau makan ayam kampung yang kite tangkap sendiri tu tak pe kot.. Sapelah yang rajin nak cucuk2 tu kan.. Lepasni kene amik bahagian lain lah pulakkkk.. Drumstik pun ok jugak kot.. Oh nooo..

Kepak ayam dalam kenangan~~

2 comments:

  1. memang lah.. rajin pulak aku nak bela

    ReplyDelete